pacsidina

Marketing szívvel

Utat tör a hibridmarketing - avagy mit hoz 2018?

2017. november 15. 22:49 - pacsidina

Marketingtrendek a nagyok szerint!

A fogyasztónak már szinte 3 másodperce sincs, a Facebook már nem elég, és a marketinges a modern kor polihisztora - ez csak egy pár insight a 28. Országos Marketing Konferencia első napjáról. Fontos, hogy képben legyünk, ezért összeszedtem a mai nap legnagyobb tanulságait.


Azt hiszem nehezen tudnék kiemelni egy kedvenc előadást, mert végre olyan tartalmakat hallhattam, amik nem csak a megszokott #használjukafacebookotmertazjó bullshitet mantrázták. Nem tudok minden fontos tanulságot összeszedni egyetlen posztban, így több listát is fogok írni a következő napokban. De nézzük is meg, mit gondolnak Magyarország top marketingesei.

1. A fogyasztó ideje legalább 100 féle lehet.

source.gif_720x405

Nem újdonság, hogy a vevőknek nagyon kevés ideje van. A multitasking átvette az uralmat, és örülhetünk, ha lopunk 3 másodpercet két szendvics között. A 3 másodpercet könnyű megvásárolni,de nem mindegy, hogy milyen hatást tudunk elérni ez alatt az idő alatt. Ez a pár másodperc lehet koncentrált és teljesen jelentéktelen. Az idő tényezővel a nap folyamán legalább 10 féle aspektusban találkoztam.

Csak néhány példa:

  • Youtube reklámidő, amit türelmesen végigvárunk.
  • A telefonunkon 1 másodperccel később betöltődő weboldal, ami 20%-ot ront a konverzión
  • Vlogger, akire akár 10-20 percet is szánunk egy nap.
  • Impulzusidőről pedig akkor beszélünk, amikor valamit koncentráltan, és gyorsan akarunk tudni. 

Nagyon nehéz feladat, hogy ezekben a lopott percekben valódi elköteleződést alakítsunk ki. Azért, hogy jókor találjuk meg a fogyasztót, érdemes nagy hangsúlyt fektetni a vásárlói döntés folyamatának vizsgálatára. Erre jó módszer lehet a journey map, amivel végigkövetheted, milyen hatások érik a fogyasztódat.

2. Jönnek a gépek

giphy.gif_350x259

A gépek megállás nélkül jönnek. Már tényleg nagyon a nyakunkon vannak. AR, VR, AI, ANI, UAV. Ezek a szavak bár most még értelmetlennek tűnnek, a jövőben bekúsznak majd a mindennapjainkba. Az AR és VR technológia már a küszöbön toporog, az AI-ra (mesterséges intelligenciára) talán egy kicsit még várnunk kell. De az ANI-t már lehet Te is használod.Ez igazából a majdnem mesterséges intelligenciát jelenti, mint pl a chatbotokat. A következő év nagy trendje pont a chatbotok erőteljesebb elterjedése lehet. Ez egy olcsó marketingeszköz, amivel személyesebbé, élményteljesebbé és hatékonyabbá tehető a stratégia. Azért nem kell félni attól, hogy a helyünket gépek veszik át, de muszáj felvennünk a lépést. A digitalizációt és az automatizálást nem tehetjük be a sarokba.

3. A Facebook már nem elég

giphy.gif_480x270

 

Végre túlléptük a Facebook-hype korát. Ugyan még mindig az egyik legfontosabb eszköz, de végre tettünk egy lépést kijjebb is. Az elmúlt évek bebizonyították, hogy az Instagram és a Youtube is értékes csatornák. Az influencerek szerepe megnőtt. Az influenerek kiválasztásánál azonban figyelni kell arra, hogy az influencer személye illeszkedjen a márkánk üzenetével. Egy jól kiválasztott social media celeb megnövelheti a hitelességünket is, ráadásul a World of mouths legmodernebb eszköze. A 21. században nem közönséget, közösséget építünk. Egy közösséghez pedig személyesség kell, amit az influencer képviselhet. A televíziózás helyett érdemesebb a social media platformokba fektetni, hiszen a jelenlegi piacon a valóságra van szükség nem a fake, megkomponált világra.

4. A hibridmarketing utat tör

Egy marketinges legyen programozó, designer, stratéga, e-mail specialista, content marketing szakember, social media guru, pszichológus. És a listát még folytathatnánk sokáig. Az biztos, hogy fel kell vennünk a ritmust. Az informatikai ismereteinket erősíteni kell, hiszen ha csak a marketingautomatizálásra gondolunk, már ott is olyan komplex megoldásokat kell kialakítanunk, amelyekhez legalább egy alap szintű rálátás szükséges (ebben még én is le vagyok maradva). Ne felejtsük el, az informatikusokból hiány van a munkaerőpiacon, a marketingesekből viszont bőven válogathatnak. Ha a marketinges nem ért szót a fejlesztővel, akkor bizony gondban lesz. A 4. ipari forradalomban élünk. Nem kell mindenben tökéletesen teljesíteni, de fel kell tudni venni a versenyt a körülöttünk zajló folyamatokkal.

 Holnap érkezem a következő gyűjteménnyel, és megosztom a tapasztalataimat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pacsidina.blog.hu/api/trackback/id/tr7813279457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása