Legutóbbi bejegyzésemben írtam a következő év legnagyobb Social media trendjeiről. Most mélyebbre ások, és a hirdetések jövőjét is megvizsgálom. A digitalagencynetwork.com 9 fontos trendet prognosztizál 2018-ra a Facebook hirdetésekben. Ezek mind olyan megoldások, amik már most fel-fel bukkannak a hírfolyamunkban, ám 2018-ra ugrásszerűen meg fog nőni a számuk. Ezért érdemes megvizsgálnod már most pár jól működő hirdetést.
1. Stop Motion
Biztos te is láttál már pár stop motion-ös videót a hírfolyamodban. Én főleg instán figyeltem fel a jelenségre, de 2018-ra a Facebookon is el fog terjedni. A gif-ek után most ez lesz a nagy dobás.
2. Értékelések, Idézetek
Igen, tudjuk, hogy a vélemények jelentősége felértékelődött. A Forbes felmérése szerint ma már az emberek 88%-a megnézi az értékeléseket, mielőtt vásárolna. Nem meglepő, ha ezért az értékelések a Facebook hirdetésekben is erősebb szerepet kapnak. A fogyasztó véleménye egy nagyon erős és meggyőző érv, ezért csak támogatni tudom a használatát.
3. Illusztrációk
A jóminőségű, nagyfelbontású képek mellett az illusztrációk kitűnnek a tömegből. Ez a trend épp olyan gyorsan terjed, mint a profi fényképek. Az illusztrációkon rögtön látszik, hogy reklámról van szó, azonban ez mégsem feltétlenül ellenérv. Színes, figyelemfelkeltő, ráadásul erős imázsépítő hatása van.
4. Csomagolás
Magyarországon is egyre több olyan Facebook reklámot láthatunk, ahol a csomagolás kapja a főszerepet. A csomagolás a fizikai találkozás során az első benyomásért felel. Az első benyomás pedig rettentően fontos. Ráadásul maga a csomagolás is képes eladni a termékeket. Miért ne lehetne akkor a social mediaban is használni?
5. Csalitermék
Nah, ez biztos mindenkinek ismerős lesz. Hazánkban lehet, hogy ezzel a nemzetközi trendek előtt járunk. Az ingyenesen letölthető tanulmányok, tananyagok szintén elszaporodnak nemzetközi szinten is. 2019-re a tartalom marketing egy 13 millárd dolláros üzlet lesz, így világ szinten nagyobb figyelmet kap. Számolj rá, hogy Magyarországon is egyre több helyen találkozhatsz majd ezzel a jelenséggel.
6. Screenshot
A képernyőképek a software-es cégek egyik fegyverévé válhatnak. Lényegre törő tartalom, ami gyorsan és egyszerűen képes bemutatni magát a terméket.
7. Termékfotók a Carousel hirdetésekben
A Carousel hirdetéseknél eddig is nagyon kreatív megoldásokat láthattunk. A legújabb trendek azt mutatják, hogy a jövő évben a termékek mélyebb bemutatásán lesz a hangsúly. Egy képsorozatban sokkal több információ elhelyezhető, így részletesebben megismertethetjük a fogyasztókkal. Screenshotok, funkciók, és előnyök, amiket egyetlen hirdetésbe zsúfolhatunk.
8. Adat vizualizáció, grafikonok
Magyar grafikonos hirdetéssel még nem találkoztam. De 2018-ban ez reméljük megváltozik. A grafikonok számszerűsítik a tényeket, amik meggyőzően alátámasztják az átadni kívánt üzeneteket.
9. Flatlay design
A flatlay, vagyis a kiterített megoldások megragadják a figyelmet és ráfókuszálnak a termékedre. Ezt a megoldást láthattuk korábban, mikor táskák tartalmát mutogatták Face-en. Most ezt profibb szintre emelheted Facebook hirdetéseidben, a kevesebb több módszerrel. Itt látsz néhány mintát:
Forrás: https://digitalagencynetwork.com/9-facebook-ad-design-trends-youre-sure-see-2018/
Képek forrása: https://digitalagencynetwork.com/9-facebook-ad-design-trends-youre-sure-see-2018/