pacsidina

Marketing szívvel

Facebook trendek - Mire számíthatsz 2018-ban?

2017. december 11. 19:51 - pacsidina


4_1.png

A Facebookon naponta találkozunk valami újdonsággal. Nagyon nehéz felkészülni a jövő év változásaira, de azért érdemes megpróbálni. Már elég sok hírt és találgatás megjelent a 2018-as év Facebook trendjeiről, de azért érdemes ezeket fenntartásokkal kezelni. Ami külföldön jól működik, nem mindig lesz sikeres itthon is. Éppen ezért én is összeállítottam egy 5 pontos listát, kifejezetten a magyar piacra.

1. Videó, videó, videó! 

Évek óta mindenki ezt hajtja, de ez nem véletlen. A videós tartalmak elérései mit sem változtak. Sőt! Egyre nagyobb videófogyasztókká válunk, a Facebook pedig egyre jobban harap erre. Az elmúlt évek nagy bummja, az influencerek megjelenése csak fokozta ezt. A videók elérései az egekben. Maga Zuckerberg állította azt, hogy a Facebook népe naponta 100 millió óra videós tartalmat tekint meg. Ez azért nem kevés. Az elérések pedig bizonyítottan 135%-kal magasabbak, mint egy sima képes posztnál.

A Live videók kora pedig még csak most jön. Már néhányan elkezdték kapargatni a felszínt, a Facebook marketing szakemberek pedig rendszeresen használják ezt a funkciót. A Facebookos élő fogadóórák iszonyúan fontosakká váltak. A rajongók vágyják a személyes kontaktot, így pedig még közelebb kerülhetnek hozzád. Zöldségesnél dolgozol? Merd megmutatni, hogy kerül a polcodra az áru. Mutasd meg, hogy fogadod a gyümölcsökkel teli kamiont, hogy pakolják ki a dobozokat, hogy teszed végül a polcodra. Meséld el nap, mint nap, hogy milyen akciók vannak. Adj növénytermesztési tippeket. A lényeg: KÖTELEZD EL! A videókkal egyszerűbb dolgod lesz.

2. Chatbotok

Igen, ismét a perszonalizáció. A videó után a másik tök jó személyes kontakt a chatbotok használata lesz. 2017-ben már láthattunk egy-két jó példát, világszinten kb 100.000 chatbot működik hetente. De 2018-ban biztosan még többel találkozhatsz majd. A chatbotok csodákra képesek. Mivel a fogyasztók azonnal akarnak válaszokat, türelmük pedig egyre rövidebb, ezért egy percet sem vesztegethetsz el. Folyamatosan kontaktban kell maradnod velük, hiszen akár egy perc elég, hogy elpártoljon tőled. Ezért azonnal kell reagálnod,hiszen ha Te nem reagálsz, megteszi más. De vigyázz! A chatbot kétélű fegyver. Ha nem megfelelő a technika, a programod gyerekbetegségekkel küzd, akkor az inkább negatív hatásokat idéz elő. Rajongókat veszthetsz, és a céged imázsa is sérülhet. 

Magyarországon én először a Piac és Profit egyik konferenciáján találkoztam egy chatbottal. Később az HBO hozott ki egy Trónok harca játékot, ami szintén chatboton keresztül zajlott. Előbbi nagyon profi volt, a rendezvény támogatására tökéletes. Utóbbi sokkal kifogásolhatóbb volt, úgy érzem szükség lett volna még egy kis tesztelésre az üzembe helyezés előtt.

 2018-ban biztos sok új chatbot vár ránk. De a tanácsom az, hogy ha nem tudsz profi megoldást, akkor inkább kerüld.

3. Legyen jó SZTORID

A Facebook storyk hamarosan legalább annyi tartalmat hoz majd, mint az Insta. Az emberek imádják a gyors , őszinte történeteket. Remek terep arra, hogy a vállalkozás mindennapjait megörökítsd. Remek hely, hogy vásárlásra ösztönözd a követőket. Egyik legnagyobb előnye hátrány is lehet: a storyk csak 24 h-ig látszódnak, utána örökre elvesznek.A marketingesek félnek az illékony contentektől, de én bátorítanék mindenkit: használjátok. Hihetetlen mennyien nézik meg ezeket a storykat, amik az ismerősök képei/videói közé vannak beágyazva. Jelenleg 2,5 milliárd ember használja a messengert. Logikus, hogy a messenger felülete nem maradhat kihasználatlan, nem?

 4. Influencerek

2017-ben már egészen hozzászoktunk, hogy az influencerek szerepe megnőtt. Ez nem változik 2018-ban is. Viszont a jogi szabályozás egyre szigorodni fog. Azt gondolom, hogy hamarosan még több influencer közül válogathatunk, és a kisebb rajongótáborral rendelkező, réteginfluencerekre is számíthatunk. Ők lesznek azok, akik elérik az embereket, akikre a reklám már nem hat. Külföldön őket microinfluencer-nek hívják. A bizalom soha nem volt még olyan fontos, mint manapság. Az információdömpingben csökkenteni kell a bizonytalanságot, így egyre inkább egymás véleményére támaszkodunk. Korábban az ambassadorok látták el ezt a feladatot, de szerencsére most már sokkal több emberhez juthatunk el az online véleményvezérek által.

 Készülj fel a változásokra! Adaptáld elsőként, és akkor biztosan sikeres stratégiát alkothatsz jövőre is. Én ezeket a trendeket látom hazánkban relevánsnak. Te mit gondolsz? Hogy alakul 2018?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pacsidina.blog.hu/api/trackback/id/tr113472321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása